En annan sorts sommar

Jag vill bli vilseledd av likgiltiga sommarnätter, låta vinden roa sig med mitt hår när jag springer barfota gata upp och gata ned. Jag vill vila vid vattnet och känna klådan under mina fötter då skråmorna irriterat läker igen.

Jag vill känna luften under mina vingar, jag vill höra lidandet från en cello vina tillsammans med skrattsorlet och förtära smaklösa viner under förståndsmässiga konversationer om själ-läkning.

Känna nådiga händer slingras kring lemmar där få berättigas tillträde på svettiga dansgolv, motsträvigt följa främlingars spår ut i natten och springa ifrån dem och gömma mig i hörn utan ljus och fnissa förnöjt tills de passerat.

Jag kommer att känna doften av lakan som inte är mina. Inga förbindelser att relatera till, inget som gör sig påmind. Ingen som andas så tyst som Du och se bortom allt som jag en gång varit.

Jag vill tippa överbord och falla handlöst, jag vill bli fångad och förförd. Road och förfärad med en bävan så stor inför det okända.

Det bästa av allt är… att Du inte kommer vara där.

Kommentera

