Spända muskler på Borgholms Slott :-)

För en vecka sedan åkte jag ned till Kalmar för att fotografera Daniel igen. Vi åkte över till Öland och intog Borgholms Slott med diverse träningsredskap och med Anna som en utmärkt fotoassistent. Eftersom Daniel inte äter eller dricker vatten ett dygn innan fotograferingen får man jobba snabbt. Han tränar och pumpar upp musklerna innan vi sätter igång och därefter har vi ungefär en kvart på oss att få till de bästa konturerna på musklerna.

Förra gången vi fotade så var det regnigt och kallt i en tunnel på söder i Stockholm. Denna gång var det ca 24 grader och gassande sol. På så sätt var det nog lättare för Daniel att ta av sig kläderna utan att frysa men mitt i semstertider på Öland så var det inte särskilt folktomt på slottet. Daniel fick öva på träningens mantra ”out of the comfort zone”, deluxe 🙂
Han fick sig en liten beundrare som följde efter oss och tog lite egna bilder 🙂

Daniel imponerade på mig återigen, det krävs en enorm inre styrka och målmedvetenhet att prestera sitt yttersta när man är smått uttorkad och yr av hunger och sedan stå och bli fotograferad inför andra människor, halvnäck. Att sedan stå och spänna musklerna och försöka se avslappnad ut i ansiktet under tidspress är inte så enkelt.

Jag är så nöjd och glad att Daniel valde mig som fotograf igen. Ser så fram emot nästa gång. och då är det min tur att hitta en spännande plats här i Stockholm.

Tack Daniel och Anna, ni är bäst!

_MG_4217 _MG_4290 _MG_4348 _MG_5151 _MG_5129_MG_5112 _MG_5608

 

Kommentera

