Konsten att lyssna…

”När jag ber dig lyssna på mig och du börjar ge mig goda råd har du inte gjort vad jag bad dig om.
När jag ber dig lyssna på mig och du börjar förklara varför jag inte ska känna som jag gör, trampar du på mina känslor.

När jag ber dig lyssna på mig och du tycker att du måste göra något
för att reda ut mina problem sviker du mig, hur underligt det än kan låta.”
Så lyssna bara på mig är du snäll och om du vill prata kan du vänta på din tur en liten stund så lovar jag att lyssna på dig.”

– Anonym

Kommentera

